سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Tuesday, 30 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۰۶۵۹
تاریخ انتشار : ۵۴ : ۱۵ - ۰۵ خرداد ۱۴۰۰

« حسن ولیخانی »  که تجربه در ژانر های مختلف را در سر میپروراند گفت: ایفای نقش در یک کاراکتر مشابه در بخش های متمادی یک بازیگر را میتواند حتی به ورطه تکرار بیفکند و این خود نیز برای یک بازیگر موضوع چشمگیری نخواهد بود و شاید این مقوله سبب شود تا او سالها از بازیگری کناره گیری کند.

حسن ولیخانی فارغ التحصیل رشته فیلم سازی کار خود را با سریال "کوی دامون" به کارگردانی عباس رنجبرآغاز کردو دراین بین سالها به عنوان دستیار تهیه کننده جانشین تولید مدیر تولید و دستیار کارگردان تجربه کسب کرد و سال 85 با بازی در سریال یوسف پیامبر به کارگردانی فرج الله سلحشوربه بازی در نقشهای مختلف پرداخت و سپس بعد از پخش مجموعه «  بچه مهندس سه و چهار »  به کارگردانی علی غفاری و احمد کاوری وهمچنین « خانه امن » به کارگردانی احمد معظمی در بین مخاطبان شناخته شد؛ او همچنین سالها به عنوان خبرنگار سینمایی در چند نشریه قلم زده است.

کاراکترهای مشابه بازیگر را به ورطه تکرار می کشانند | دوست دارم از نقش های امنیتی فاصله بگیرم !

حسن ولیخانی  به خبرنگار دیباچه گفت : بازی  در نقش سرهنگ درقسمت های پایانی "بچه مهندس ۳" راکوردی را ایجاد کرد که بتوانم در "بچه مهندس ۴" با افتخار حضور پیدا کنم.کار "خانه امن"احمد معظمی اثر دیگری بود که من در آن به ایفای نقش پرداختم ،همچنین این کار در نوع خودش با محوریت جاسوسی پلیسی امنیتی اثری با ژانر اجتماعی امنیتی محسوب میشد و من در آن نقش مامور امنیتی را  بر عهده داشتم که در این کار به لطف آقای معظمی کارگردان این اثر، نقشم عمیق تر شد و به یکی از شخصیت های امنیتی تبدیل شد.

این بازیگر بیان کرد: هم اکنون در مجموعه ای به کارگردانی داریوش یاری و تهیه کنندگی بهروز مفید قرار است مقابل دوربین بروم که درآن بازیگرانی از جمله پروانه معصومی، سامرند معروفی، نگار عابدی، شهین تسلیمی و بیتا سحرخیز به نقش آفرینی میپردازند.

وی افزود: این مجموعه با عنوان  "در میان پروانه ها"  بوده که قرار است ماه محرم روی آنتن برود و من در آن نقش متفاوتی نسبت به نقش های دیگر که بیشتر مامور امنیتی و نظامی بوده دارم.

وی ادامه دارد : در مجموعه "در میان پروانه ها" در کاراکتر شخصیتی بازاری به ایفای نقش میپردازم که درگیر مشکلات مالی شده و برای او حول این موضوع ماجراهایی به وقوع میپیوندد و من به دلیل اینکه این کاراکتر به لحاظ شخصیت پردازی با کاراکتر های قبلی خیلی متفاوت است بیصبرانه منتظرم تا جلوی دوربین بروم.

کاراکترهای مشابه بازیگر را به ورطه تکرار می کشانند | دوست دارم از نقش های امنیتی فاصله بگیرم !

او که همچنین در مجموعه "سرجوخه" به کارگردانی احمد معظمی نیز به ایفای نقش پرداخته گفت: این مجموعه هم اکنون در راستای ژانر اجتماعی امنیتی به کارگردانی احمد معظمی در حال تولید است که در آن به ایفای نقش پرداختم.

وی خاطر نشان کرد: دوست دارم از نقش های امنیتی فاصله بگیرم و بیشتر نقش های متفاوت دیگری را در کارنامه هنری خود به ثبت برسانم چراکه برخی از نقش ها به دلیل تکرار بازیگر را به ورطه تکرار خواهند افکند همچنین کار در ژانر های مختلف از جمله کمدی را نیز در کارنامه هنری خود دارم اما هنوز به پخش نرسیده است.

ولیخانی در پایان تاکید کرد: صحبتی در  مورد  بحث واکسیناسیون بازیگران مطرح شده است  و یک سری از مخاطبان نسبت به این موضوع گارد گرفتند و یک سال و نیم گذشته تمام کارهایی که پخش شده در شرایط کرونا ساخته شده و عوامل پشت صحنه ماسک میزنند اما بازیگران جلوی دوربین نمیتوانند ماسک بزنند و دراین زمینه بازیگران پیشکسوتی همچون پرویز پورحسینی و کریم اکبری مبارکه و ... که دیگر جایگزینی ندارند از میان ما رفتند؛  به طور مثال در اتاق ۱۲ متری  ۷ الی ۸ نفر از جمله بازیگران و عوامل پشت دوربین حضور دارند و نه تهویه ای وجود دارد و نه ماسکی که بتوان در حین فیلمبرداری در صورتمان باشد و شرایط خطرناکی پیش می آید و امیدوارم مردم این موضوع را درک کنند و گارد نگیرند و اجازه بدهند در آرامش به ویژه پیشکسوتان واکسینه شوند.به قول امین زندگانی بازیگران به عنوان سرباز فرهنگی در این عرصه تلاش میکنند تا آنتن تلویزیون خالی نماند و سینما  که تعطیل  شده و فقط هنرمندان تلویزیون هستند و تعدادی از بازیگران که  اگر اینکار را نکنند بیکار می ماند و دوست دارم هر چه زودتر بازیگران و همه مردم واکسینه شوند.

گفتگو از دینا محمدی

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار